Η κυστίτιδα ανήκει στις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος (ουρολοιμώξεις). Πρόκειται ουσιαστικά για την φλεγμονή της ουροδόχου κύστης. Στις περιπτώσεις που δεν αντιμετωπίζεται έγκαιρα μπορεί να οδηγήσει σε πυελονεφρίτιδα μια πιο σοβαρή πάθηση που προκαλεί φλεγμονή στα νεφρά.

Αιτίες εκδήλωσης

Η ουρολοίμωξη προκαλείται όταν ένα μικρόβιο περάσει από τα έξω γεννητικά όργανα, διαμέσω της ουρήθρας, στην ουροδόχο κύστη. Εκεί όταν βρει τις κατάλληλες συνθήκες, πολλαπλασιάζεται προκαλώντας φλεγμονή. Η κυστίτιδα εκδηλώνεται συχνότερα στο γυναικείο κοινό (σεξουαλικά ενεργές, έγκυες, γυναίκες στην εμμηνόπαυση).

Με ποια συμπτώματα εκδηλώνεται;

Ο οξύς πόνος στην ουρήθρα κατά την διάρκεια της ούρησης είναι ένα από τα πρώτα συμπτώματα, όπως και ο πόνος χαμηλά στην κοιλιά. Η γυναίκα έχει ένα αίσθημα συνεχούς τάσης για ούρηση. Τα ούρα ορισμένες φορές έχουν ροζ ή κόκκινο χρώμα γιατί περιέχουν αίμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να εμφανίσει και δέκατα.

Πρόληψη κυστίτιδας

• Η κατανάλωση 6-8 ποτηριών νερού ημερησίως συμβάλλουν στην πρόληψη της κυστίτιδας.
  • Ωφέλιμος είναι και ο χυμός κράνμπερι ή συμπληρώματα διατροφής που το περιέχουν.
  • Μετά την σεξουαλική επαφή είναι καλό να μην αμελείτε την ούρηση και την καθαριότητα της περιοχής.

Θεραπεία

Όταν η γυναίκα εμφανίσει ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω συμπτώματα είναι καλό να επισκεφτεί τον γυναικολόγο της. Μέσω ανάλυσης και καλλιέργειας ούρων εντοπίζεται το μικρόβιο που προκάλεσε την φλεγμονή. Η καλλιέργεια συνοδεύεται συνήθως και από αντιβιόγραμμα. Με βάση τα αποτελέσματα ο γιατρός θα συστήσει την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή – αντιβίωση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.